Digitale annonser

Er du på Facebook? Det er stor sannsynlighet for at boligkjøpere i ditt område også er der. Det er ennå større sannsynlighet for at de bruker Google, eller besøker sider som bruker Googles annonseplatform. Digital annonsering er kommet for å bli, og har i stor grad allerede tatt over for tradisjonelle annonseringsformer, spesielt avisannonser. Fordelene med digitale annonser i disse plattformene er at de er: målrettede og målbare. De er også ofte rimeligere enn tradisjonelle metoder.

Man kan velge hvem som skal få se annonsene, ned til alder, interesser, sivil status, utdanningsnivå og kanskje viktigst av alt; lokasjon. Flere av våre meglere har hatt gode resultater med denne typen annonser og har sluttet helt med avisannonser.

Digitale annonser er målbare. Man ser nøyaktig antall personer som har blitt vist annonsene og hvor mange som har klikket, delt eller likt dem. Man har også full oversikt over kostnad per klikk etc. Snittprisen våre kunder i Bærum betaler per klikk for Facebook boligannonser ligger i dag på ca kr 1,00-1,50. Det vil si at et annonsebudsjett på kr 1.500,- vil gi ca. 1000-1500 ekstra treff på Finn annonsen. Et budsjett på kr 7.500,- (prisen av en avisannonse?) kan gi så mye som 5000-7500 ekstra treff på Finn. (Prisen man betaler avhenger av kvalitet på annonsen, hvor mye konkurranse som er i det aktuelle området samt hvor spesifik målgruppe man går etter.)

Digital annonsering gir også mulighet for å følge potensielle kunder i sin internetthverdag og minne dem om visningstider, gi relevant informasjon om boligen de besøkte osv.

Vil du høre mer om digital annonsering? Ta kontakt på tlf 22 44 55 55 for et uforpliktende møte.

facebook-annonse